fbpx
devstyle.pl - Blog dla każdego programisty
devstyle.pl - Blog dla każdego programisty
< 1 minut

Wednewsday: Xamarin – aplikacje mobilne na iOS i Androida w C#


17.04.2013

News ździebko odgrzewany, bo ma już kilka tygodni, ale może jeszcze ktoś nie wie…

Jakiś czas temu pojawiła się możliwość pisania w C# aplikacji mobilinych wykraczających poza dość ograniczony zasięg Windows Phone. Chodzi o Xamarin 2.0 – środowisko umożliwiające pisanie w C# aplikacji uruchamialnych na iOS oraz Androidzie. Mało tego, oprócz własnego IDE (Xamarin Studio) kolesie wpięli się również w samo Visual Studio! Impressive jak nic.

Nie ma co się dłużej rozwodzić, po więcej szczegółów odsyłam na stronę producenta: http://xamarin.com/. Sam z tego jeszcze nie korzystałem, bo do aplikacji mobilnych mi daleko tak jak stąd tam, ale gdyby kiedyś się przyszło coś skrobać to… warto wiedzieć o takiej opcji. Trochę kosztuje, ale cóż…

P.S. Dziś miało być o interesujących nadchodzących eventach online, ale Gutek mnie ubiegł swoim postem “Azure (Bootcamp i Conf) i dotnetConf – czyli ciekawy kwieceń”:).

0 0 votes
Article Rating
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
radzio
11 years ago

Jeśli chodzi o C# to polecam sprawdzić dot42 – kompiluje C# do natywnego bytecode Androida ;-). Rozwiązanie o wiele lepsze aniżeli mono na Androida.

Pawel Sawicz
11 years ago

Niestety opłaty licencyjne zabijają :( – Patrz Xamarin Prices

Gutek
11 years ago

czegos nie rozumiem… cena jest za co?

to bylo przeciez open source swojego czasu, zreszta kod dalej dostepny:
https://github.com/xamarin/XobotOS

news z cg:
http://www.codeguru.geekclub.pl/aktualnosci/android-w-c,10769

ale moze cos sie zmienilo :(

Netmajor
11 years ago

Ale patrząc praktyczne, jeśli ktoś myśli o pisaniu aplikacji na IOS jako zawód to nie widziałem firmy która pracowała by na zastępczych środowiskach, a nie oficjalnym od Apple. Więc wg mnie to jednak bez sensu pakować się w Xamarin, no chyba że ktoś nie lubi objective c i ma za dużo kasy w portfelu ;)

Robert Skarżycki
Robert Skarżycki
11 years ago

@radzio – dzięki za info o dot42 – brzmi ciekawie, jeśli chodzi o potrzeby amatorskiego eksperymentowania!

Marek
Marek
11 years ago

Netmajor ale jesli firma chce produkt wydac na kilka platform a nie tylko IOS to takie narzedzia sa jak najbardziej potrzebne (pisanie 3 implementacji tego samego produktu troche kosztuje)

flatplanet
flatplanet
11 years ago

Od roku posiadam licencję Xamarin na androida i ios. Uważam, że jest to świetne narzędzie, intensywnie rozwijane i bardzo dojrzałe. Do pisania na iOS wystarczy Mac Mini za niespełna 1000zł (kupiłem takowy z małymi modyfikacjami typu dysk ssd, proc, ram). Jeśli, ktoś zna C# i nie chce przechodzić męki z ObjetiveC i Javą to Xamarin jest właśnie dla niego. Od nowej wersji możemy pisać pod Windowsem w VisualStudio a podczas debugowania wtyczka sprytnie połączy się z naszym makiem do którego podłączony jest np telefon. Jest to o tyle świetne rozwiązanie, że nie musimy wydawać majątku na porządnego maca. Nie zgodzę się, że jest to “zastępcze środowisko” lub “lepiej uczyć się ObjC”. Znając C# na obu platformach (a właściwie trzech bo MAC OS również) możemy czerpać pełną garścią np z: Linq, async/await i wszystkich innych udogodnień za które kochamy C#.

Kurs Gita

Zaawansowany frontend

Szkolenie z Testów

Szkolenie z baz danych

Książka

Zobacz również