News ździebko odgrzewany, bo ma już kilka tygodni, ale może jeszcze ktoś nie wie…
Jakiś czas temu pojawiła się możliwość pisania w C# aplikacji mobilinych wykraczających poza dość ograniczony zasięg Windows Phone. Chodzi o Xamarin 2.0 – środowisko umożliwiające pisanie w C# aplikacji uruchamialnych na iOS oraz Androidzie. Mało tego, oprócz własnego IDE (Xamarin Studio) kolesie wpięli się również w samo Visual Studio! Impressive jak nic.
Nie ma co się dłużej rozwodzić, po więcej szczegółów odsyłam na stronę producenta: http://xamarin.com/. Sam z tego jeszcze nie korzystałem, bo do aplikacji mobilnych mi daleko tak jak stąd tam, ale gdyby kiedyś się przyszło coś skrobać to… warto wiedzieć o takiej opcji. Trochę kosztuje, ale cóż…
P.S. Dziś miało być o interesujących nadchodzących eventach online, ale Gutek mnie ubiegł swoim postem “Azure (Bootcamp i Conf) i dotnetConf – czyli ciekawy kwieceń”:).
Jeśli chodzi o C# to polecam sprawdzić dot42 – kompiluje C# do natywnego bytecode Androida ;-). Rozwiązanie o wiele lepsze aniżeli mono na Androida.
Niestety opłaty licencyjne zabijają :( – Patrz Xamarin Prices
Paweł,
Czy ja wiem… Najdroższy pakiet to 1900$ – jednego utrzymanie programisty nawet w Polsce kosztuje miesięcznie więcej. Więc za niecałą jedną pensję jednego programisty dostajemy narzędzie mogące zastąpić cały zespół dedykowany dla Android albo dla iOS.
Pozostaje kwestia praktyczna: jak to się faktycznie sprawdza, ale o tym pewnie trzeba się przekonać na własnej skórze/własnym produkcie.
czegos nie rozumiem… cena jest za co?
to bylo przeciez open source swojego czasu, zreszta kod dalej dostepny:
https://github.com/xamarin/XobotOS
news z cg:
http://www.codeguru.geekclub.pl/aktualnosci/android-w-c,10769
ale moze cos sie zmienilo :(
Ale patrząc praktyczne, jeśli ktoś myśli o pisaniu aplikacji na IOS jako zawód to nie widziałem firmy która pracowała by na zastępczych środowiskach, a nie oficjalnym od Apple. Więc wg mnie to jednak bez sensu pakować się w Xamarin, no chyba że ktoś nie lubi objective c i ma za dużo kasy w portfelu ;)
@radzio – dzięki za info o dot42 – brzmi ciekawie, jeśli chodzi o potrzeby amatorskiego eksperymentowania!
Netmajor ale jesli firma chce produkt wydac na kilka platform a nie tylko IOS to takie narzedzia sa jak najbardziej potrzebne (pisanie 3 implementacji tego samego produktu troche kosztuje)
Od roku posiadam licencję Xamarin na androida i ios. Uważam, że jest to świetne narzędzie, intensywnie rozwijane i bardzo dojrzałe. Do pisania na iOS wystarczy Mac Mini za niespełna 1000zł (kupiłem takowy z małymi modyfikacjami typu dysk ssd, proc, ram). Jeśli, ktoś zna C# i nie chce przechodzić męki z ObjetiveC i Javą to Xamarin jest właśnie dla niego. Od nowej wersji możemy pisać pod Windowsem w VisualStudio a podczas debugowania wtyczka sprytnie połączy się z naszym makiem do którego podłączony jest np telefon. Jest to o tyle świetne rozwiązanie, że nie musimy wydawać majątku na porządnego maca. Nie zgodzę się, że jest to “zastępcze środowisko” lub “lepiej uczyć się ObjC”. Znając C# na obu platformach (a właściwie trzech bo MAC OS również) możemy czerpać pełną garścią np z: Linq, async/await i wszystkich innych udogodnień za które kochamy C#.