Jeśli zastanawiasz się jak AI i LLM-y zmieniają pracę programistów, ten odcinek jest właśnie dla Ciebie. Czy sztuczna inteligencja faktycznie odbiera szanse juniorom, a może wręcz przeciwnie otwiera im nowe ścieżki rozwoju? Jak korzystać z czatów i agentów, żeby faktycznie się uczyć zamiast ulec złudzeniu, że już „wiemy wszystko”?
O tym wszystkim opowie Tomasz Ducin – programista z wieloletnim doświadczeniem, znany dawniej jako frontendowiec, dziś działający na wielu polach jako fullstack developer, szkoleniowiec i ekspert od nowoczesnych architektur. Tomek na co dzień intensywnie korzysta z LLM-ów, a w rozmowie dzieli się nie tylko praktycznymi wskazówkami, ale też refleksją nad tym, jak zmienia się rynek IT i jaką rolę w tym wszystkim pełnią juniorzy, midzi i seniorzy.
Z tego odcinka dowiesz się:
- Jak model „unknown unknowns” pomaga w nauce nowych technologii z AI;
- Czy efekt Dunninga-Krugera może być pułapką dla juniorów uczących się z LLM-ów;
- W czym AI realnie wspiera programistę, a kiedy wciąż nie zastąpi mentora;
- Co twórcy Claude Code przewidują o przyszłości IDE;
- Dlaczego lepiej traktować AI jako sparing partnera niż nauczyciela.
A teraz… PLAY!

Ważne adresy:
- Spotify
- Apple Podcasts
- RSS
- ściągnij odcinek w mp3
Linki:
- Tomasz pracuje obecnie nad szkoleniem w ramach projektu Developer Jutra, właśnie o tym, jak programować i rozwijać się z AI u boku. Jeśli chcesz dostać info, gdy tylko szkolenie będzie gotowe, zajrzyj na developerjutra.pl i dopisz się do mailingu; dzięki temu nic Ci nie umknie!
Muzyka wykorzystana w intro: “Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under
Creative Commons: By Attribution 3.0