Witam w 97. odcinku DevTalk. Dziś wracamy do tematu już dwukrotnie poruszanego na łamach podcastu, czyli gamedevu!
Tym razem jednak spróbujemy podejść do niego od jeszcze innej strony. Tworzenie gier to nie tylko pracowanie nad wysokobudżetowymi projektami na PC i konsole. Dzisiaj największym rynkiem tego typu aplikacji są użytkownicy urządzeń mobilnych. O tworzeniu gier na wszelkiego rodzaju smartfony i tablety (tak pamiętam, że jest jeszcze Nintendo Switch, ale to inna para kaloszy) będzie mowa w obecnym odcinku.
Tym razem do rozmowy zaprosiłem Weronikę Ślusarczyk – programistką gier mobilnych. Pracuje głównie w środowisku Unity w C#. Swoje dzieciństwo spędziła grając w gry, jednocześnie interesując się mocno historią sztuki. Miało to ogromny wpływ na chęć spełniania dalej młodzieńczych marzeń. Obecnie najlepiej czuję się ogarniając gameplay.
Jeśli interesują Cię tajniki tworzenia gier mobilnych, realia pracy w gamedev czy takie ciekawostki jak sztuczki stosowane przez twórców gier by nam – graczom – grało się “lepiej” to… zapraszamy!
Czekam na Twoje gwiazdki i opinie na iTunes! To bardzo motywuje :). Dzięki!
I… PLAY!!
Montaż odcinka: Krzysztof Śmigiel.
Ważne adresy:
- zapisz się na newsletter
- zasubskrybuj w iTunes, Spotify lub przez RSS
- ściągnij odcinek w mp3
Linki:
- Weronika
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/werslusarczyk
- Instagram: https://www.instagram.com/programistkawpodrozy
- gra powstająca przy udziale Weroniki “Space Pioneer”
- DevTalk
- Portal z ofertami pracy
- Sztuczki designerów wpływające na przyjemność rozgrywki (Twitter)
- Wstydliwe workaroundy (Twitter)
- Książka: “Krew, pot i piksele. Chwalebne i niepokojące opowieści o tym, jak robi się gry” Jason Schreier
- silniki
Muzyka wykorzystana w intro:
“Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Warto dodać że książka “Krew, pot i piksele” jest dostępna do poczytania w ramach abonamentu Legimi :-)
Bardzo fajne nagranie. Aż człowiek zamarzył trochę, by wejść w branże gamingu :)