W internecie jest o Daj Się Poznać głośniej, niż sam bym się spodziewał. Coraz to nowe miejsca promują, dzielą się, zachęcają… SUPER!
UWAGA: Amazon pokrzyżował nasze plany i… zdechł. Moj serwis e-mailowy (MailChimp) używa AWSa, przez co nie mogłem powysyłać odpowiednich maili. Nie mam też pewności, czy wszyscy chętni zarejestrowali się z tego powodu do konkursu. Ech, to IT… Oficjalne otwarcie konkursu przesunięte jest na jutro (2 marca). Co nie zmienia faktu, że pozostała część wiadomości jest aktualna.
Wskutek tego zainteresowanie konkursem przechodzi moje (i chyba Twoje też, prawda?) najśmielsze oczekiwania. Wczoraj wieczorem liczba “odklikanych” osób przekroczyła… TYSIĄC!!! Ma-sak-ra.
Aż nie wiem co napisać. Dziękuję wszystkim dobrze życzącym, promującym, startującym, obserwującym… Że coś takiego w Polsce na tak WIELKĄ SKALĘ można zorganizować, to sam jestem zaskoczony. Piękna sprawa.
W ostatnich dniach można było zaobserwować wzmożoną “aktywność rejestracyjną“. Dostałem też całą lawinę wiadomości uprzedzających o “propagujących się DNSach“. Że wszystko będzie gotowe, ale nie wiadomo czy już dziś czy może jutro albo pojutrze. Itede.
Z tego też powodu postanowiłem przedłużyć czas rejestracji do 12 marca. Rok temu w takim przedłużonym czasie doszło ze 30% Uczestników, a część z nich usadowiła się nawet na podium ;). Dlatego też… potraktuj to jako znak z góry, skorzystaj ze swojej szansy i zarejestruj się, jeśli jeszcze nie zostało to przez Ciebie uczynione!
A wszystkich Obserwatorów konkursu zapraszam do aplikacji uczestnicy.dajsiepoznac.pl. Tam znajdziecie listę wszystkich śmiałków, projektów, blogów, linków… W tym roku postanowiłem usprawnić cały proces obserwacji: można zalogować się na tę stronę “social providerem” (facebook, google, github) i oznaczyć najciekawsze blogi, dodając je do swoich Ulubionych (chyba że coś się wykrzaczyło albo zasnąłem przed puszczeniem deploja ;) ). Strona ta będzie jeszcze rozbudowywana i upiększana, najzwyczajniej w świecie nie wyrobiłem się ze wszystkim.
Ale… konkurs się rozpoczął, trwa i będzie trwał, więc: zachęcam do eksploracji! Podglądajcie Uczestników, klikajcie po aplikacji, dawajcie sugestie ulepszeń.
Spoiler alert: ta aplikacja prawdopodobnie wyląduje wkrótce na GitHubie i będziemy mogli wspólnie nad nią pracować. Fajnie, co?
Mamy też kwestię komunikacji: jak najlepiej dotrzeć do Uczestników? Gdzie dyskutować, dzielić się wrażeniami? Oczywiście na naszym programistycznym Slacku! Od kilku tygodni funkcjonuje tam już kanał dedykowany konkursowi: #dsp17. Pierwotnie planowałem utworzyć zupełnie nowy Slack na potrzeby tegorocznej edycji konkursu, ale przekonano mnie, że to bez sensu. Nie ma co odkrywać koła na nowo.
I jeszcze słowo do Uczestników: jutro/pojutrze (zależy kiedy AWS wstanie i zacznie działać jak trzeba) każdy powinien otrzymać ode mnie wiadomość e-mail. Jeśli to nie nastąpiło to… coś jest nie tak i proszę o kontakt. Tak samo “coś jest nie tak“, jeśli nie ma Cię na oficjalnej liście Uczestników podlinkowanej wyżej. Albo jeśli w swoim Profilu widzisz błąd o “niedokończonej rejestracji”. Dawaj znać.
NAJWIĘKSZE PROGRAMISTYCZNE IGRZYSKA UZNAJEMY ZA ROZPOCZĘTE! DO ROBOTY!!!
Z życzeniami powodzenia i pozdrowieniami serdecznymi,
Procent, autentycznie poruszony.
Hej! Rozumiem, że posty dodane już dzisiaj na bloga będą brane już jako konkursowe?
Pozdrawiam! :)
Krzysiek,
Tak, jak najbardziej! Od 1 marca.
Hej :) a te przed 1 marca ?:) bo sie troche pospieszylem i zaczalem w lutym z 3 wpisami
Szymon,
Dodatkowe posty na pewno nie zaszkodzą :). Ale w konkursie brane są pod uwagę posty opublikowane od 1 marca do końca maja.
Wow, całkiem nas tu sporo! Oby udało się nam dotrwać do końca, 2 posty tygodniowo to niezły reżim :)
Bardzo sporo i jest to trudne. Ale da się :)
Przeglądałem listę uczestników / projektów. Wow! Mózg mi wybuchł. Niesamowite. Tyle fantastycznych ludzi. Tyle ciekawych pomysłów. To się dzieje naprawdę?
Michał,
Też jestem w szoku. MEGA szoku. Radość ogromna :).
no ładnie, ładnie. :) gratuluję popularności konkursu. Ciekawi mnie jak będziesz kontrolował postępy tych kilkuset uczestników…
Też jestem ciekawy. Chyba bez pomocy się nie obędzie? Trochę jednak tego jest :)
A mi z kolei wydaje się, że to się świetnie nadaje do automatyzacji. Jedyne wymaganie, które trzeba zweryfikować ręcznie to czy co najmniej jeden wpis na blogu w tygodniu dotyczy tematyki konkursu.
Nie wiem jak wyglądała statystyka poprzedniej edycji, ale mam wrażenie, że reguła pana Pareto i tu będzie miała swoje odzwierciedlenie – wymagania, które można sprawdzić automagicznie spełni mniej niż 20% uczestników.
No i właśnie to sprawdzanie, czy wpisy są zgodne z tematyką konkursu będzie największym problemem. No chyba, że tak jak mówisz wymagania spełni miej niż 20% uczestników… ale tego nie wiemy ;)
Zakład? ;)
Mam szacunki ile osób spełni wymagania konkursu na podstawie ubiegłorocznych wydarzeń. Na pewno jest to za dużo, żeby robić wszystko ręcznie, ale spoko spoko, ogarnie się.
Dzięki!
Nie będę niczego kontrolował, każdy sam wie co jest do zrobienia.
Na koniec po prostu puszczę analizę po postach i automat zdecyduje kto spełnił wymogi a kto nie – proste.
[…] oficjalnie rusza konkurs „Daj Się Poznać„. Maciej poinformował na swoim blogu, że rejestracja zostaje przedłużona do 12 marca – czyli jest jeszcze czas dla tych, […]
A w jaki sposób będą traktowane osoby z przedłużonej rejestracji pod kątem wymogu blogowania? 2 posty tygodniowo liczone od daty rejestracji?
mała,
Te osoby będą traktowane tak samo jak każdy. Konkurs trwa 3 miesiące, a wymóg pracy jest przez 10 tygodni. To daje 2-3 tygodnie “urlopu”. Osoby z opóźnionej rejestracji po prostu wykorzystują ten urlop już na samym początku :).
Jeszcze jedno: coś nie widzę możliwości dodania do ulubionych. O k…, ile tych blogów. ;)
mała,
Ta aplikacja jest w trakcie rozbudowy, nie wyrobiłem się ze wszystkim. Za tydzień powinno dać się zrobić sporo więcej, wtedy też powinno się to dać łatwiej ogarnąć.
Przedłużenie rejestracji to bardzo dobra wiadomość, bo o ile wcześniej coś mi mignęło, to tak naprawdę konkursem zainteresowałem się dopiero 28. lutego, a wyszedł jeden problem z platformą blogową.
Otóż moja platforma blogowa na której mam podstawowego bloga (Blox), nie umożliwia tworzenia feedu RSS dla tagu. W związku z tym pytanie: postawić lekkiego, osobnego bloga tylko na potrzeby konkursu czy generować jakoś (ręcznie lub automatem) feed z postami konkursowymi na boku? A może po prostu mogę podać istniejący feed (wszystkie posty)? Regulamin niestety opisuje tylko przypadek pozytywny. ;-)
Hej,
Wymagania są jasne: w feedzie mogą znajdować się tylko posty konkursowe. Skąd on się weźmie i kto go będzie generował to nie ma znaczenia. Nie polecam ręcznego bawienia się w takie rzeczy, bo jeśli ten mechanizm zawiedzie to można wylecieć z konkursu.