Krótkie podsumowanie
Nadejszła wiekopomna chwila.
Pierwsza edycja konkursu Daj Się Poznać dobiegła absolutnego, całkowitego i nieodwołalnego końca. Ponad 4 miesiące od ogłoszenia takiej koncepcji jesteśmy o 4 miesiące starsi (…), o sporo rzeczy mądrzejsi i o wiele bardziej doświadczeni. Zainteresowanie konkursem, jak już wielokrotnie pisałem, przekroczyło moje najśmielsze oczekiwania. Spodziewałem się, że trudno będzie uzbierać choćby 3 chętnych. A tutaj – aż 79 zgłoszeń! Z czego aż 22 osoby faktycznie dały radę sumiennie pracować nad projektem, publikując przynajmniej 20 wpisów dotyczących tworzonego systemu.
W tymże właśnie miejscu dziękuję wszystkim Uczestnikom za wzięcie udziału w konkursie. Dziękuję szczególnie tym, którzy dotarli do etapu głosowań (a wiem że nie było łatwo). Dziękuję również wszystkim obserwatorom komentującym poczynania tych śmiałków oraz oddającym głosy w ankiecie. Dzięki Wam wszystkim warto było poświęcić niemało w końcu czasu na organizację całej tej zabawy.
Dziękuję również wszystkim sponsorom za wspaniałe nagrody, bez których konkurs nie miałby raczej szansy się odbyć.
Jednocześnie podziękowania należą się także innym osobom. Szczególnie Gutkowi, który to (oprócz ofiarowania MSDNa na jedną z głównych nagród) stworzył i udostępnił bardzo wygodne narzędzie http://dotnetblogs.pl/dajsiepoznac.htm. Nie mniejszy thenks musi powędrować w stronę ziomali z devMedia – nie tylko bardzo aktywnie promowali ideę konkursu (na devBlogach oraz devPytaniach), ale także zaimplementowali silnik ankiety służącej do wyłonienia zwycięzców konkursu. Swój udział w organizacji konkursu miała też niemała grupa znajomych, z którymi dzieliłem się koncepcją, podsyłałem szkice regulaminu i prosiłem o rady/uwagi/korekty.
Niejednokrotnie w różnych mailach, m.in. od uczestników, przewijał się temat DSPv2 – czy ta inicjatywa nie umrze i będzie miała swoje kontynuacje? Ja osobiście mam kilka uwag krytycznych do samej organizacji konkursu i prowizorycznego/prymitywnego czasami podejścia do niektórych kwestii (wynikającego z tego że uczestników było 79, a nie 3:) ). Inne uwagi otrzymałem w mailach i komentarzach na blogu. Wszystkie znalazły swoje miejsce w pliku DajSiePoznac-v2.txt, powędrowały do repozytorium Git i zobaczymy co dalej z tym będzie. Na chwilę obecną raczej nie palę się do ponownego ruszania z podobnymi akcjami, ale kto wie co kiedyś strzeli do głowy:).
Wyniki
Dość sweetów, smutów i farmazonów, czas na konkrety. Poniżej lista projektów wraz z liczbą punktów uzyskanych w obu etapach głosowania:
Gratuluję! Będę kontaktował się mailowo ze wszystkimi finalistami w celu rozdysponowania nagród.
Dla przypomnienia: każdy może sobie wybrać jedną nagrodę z listy, wyjąwszy "upominki od CodeGuru" – te powędrowały do pozostałych uczestników zakwalifikowanych do etapu głosowań, którzy jednak nie dostali się do ścisłego finału. W tym momencie znika ona z puli, i autorzy projektów zajmujących niższe miejsca muszą wybrać coś innego.
czesc,
A możesz zdradzić jaka była kolejność po pierwszym etapie? Fajnie byłoby wiedzieć na ile publika miała odmienne zdanie od samych uczestników?
pzdr!
@ciekawski:
Proszę bardzo:
OS;32
Hopfield Simulator;24
Andreader;22
Effective XNA Game;20
Space Destroyer;18
InvoiceInvoker;13
vebshop;11
DotBeer;11
Ranking sejmowy;10
Mesh Diagram 3D;10
DarkStrom2D;10
logtree;8
Desktop Info;7
GPS Biker;7
MTBrainStrom;7
Kingdoms Clash.NET;6
Diary of Healthy Diet – Dziennik Zdrowej Diety;4
Gratuluję wszystkim finalistom!
Zapraszam przy okazji do zgłoszenia się do kontynuacji rozpoczętej przeze mnie gry "Effective XNA Game" (Oto do czego doprowadził konkurs;))
Wymagana liczba osób już jest, ale miejsca ciągle jeszcze są. Ruszamy najpóźniej 15 grudnia:) Szczegóły na:
http://www.kamilhawdziejuk.pl/2010/11/16/dalszy-rozwoj-gry-wszyscy-mile-widziani-rekrutacja/
Gratulacje dla wygranych i dla organizatora za konkurs.
Ciekawe, że projekt niskopoziomowy zwycięzył. Wydawałoby się, że taki temat nie będzie miał aż tyle zwolenników. Mam nadzieję, że to jeszcze bardziej zmotywuje autora do pisania. Ja czekam na kolejne wpisy.
Pozdrawiam,
Paweł
@pawlos:
Dzięki.
Też się zdziwiłem, że w ogóle projekty nie-.netowe miały taką popularność. Jednym z pomysłów na v2 było ograniczenie technologii do .NET, ale jak widać jest raczej kiepski:)
Gratulacje!
Bardzo mnie cieszy, że właśnie ten projekt wygrał – był moim faworytem, może dlatego, że tylko ten projekt byłem w stanie zrozumieć ;)
A możesz powiedzieć coś więcej na temat nieuczciwości w II etapie? Wspominałeś o czymś takim w jednym z tweetów. Myślisz, że dzięki ‘uczciwości’ co niektórych lista zwycięzców wygląda jak wygląda? I czy nie lepiej było zabezpieczyć się przed czymś takim, aby po prostu było sprawiedliwie?
Wiem, że część osób (szczególnie top10) nie będzie zadowolona z tego co piszę, ale bądźmy szczerzy – chcieć to móc, więc nawet słaby projekt + trochę znajomych, albo własny spryt i wszystko jest możliwe…
Polska to Polska… wszyscy kombinują. Niestety, jest to smutne, ale prawdziwe…
@Krzysiek:
Niewiele jest tu do pisania: po prostu okazało się, że punkt "każdemu przysługuje jeden głos" jest zbyt skomplikowany dla kilku osób. Takie duplikaty zostały zidentyfikowane i usunięte z wyników. Jestem pewny że końcowa lista, którą opublikowałem, nie jest zniekształcona takimi wybrykami (nie było ich znowu tak strasznie wiele).
Co do pytania "czy nie lepiej było zabezpieczyć się przed czymś takim?" odpowiedź jest prosta: tak, było lepiej. Wielokrotnie pisałem o tym że "ufam" w dobre intencje wszystkich związanych z konkursem i nie zamierzam tego w żaden sposób kontrolować. Okazało się, że takie zaufanie nie jest wiele warte. Na szczęście w silniku ankiety zostały zaimplementowane mechanizmy pozwalające na ręczne wyłapanie nieuczciwych głosów, ale m.in. z tego powodu nawet nie myślę na razie o ewentualnych kolejnych edycjach.
I żeby nie było niejasności – nie piszę o samych uczestnikach. Co do fair play z ich strony jestem w 100% przekonany.
A o wspomnianej przez Ciebie "słabości" projektów nie mogę się wypowiedzieć, bo wg mnie słabych tutaj nie było. Każdy kosztował masę czasu, pracy i wysiłku i każdy zasługuje na nagrodę.
@Krzysiek Przestan gadac teksty typu:"Polska to Polska… wszyscy kombinują", gdzie indziej tez kombinuja i to jeszcze bardziej. Otworz oczy.
w nastepnym konkursie proponuje spradzic ile znajomych maja startujacy w konkursie na NK :D
Teraz bylo mozliwe dosyc prostu bota zrobic.
pozdrawiam konkursowiczow i gratuluje wygranych ;)
Oczywiście można było kombinować ale po co? Wysyłać znajomym linki aby na mnie zagłosowali i widzieć siebie na wysokim miejscu? Dla mnie to bez sensu.
Można porównać projekty po etapie wewnętrznym i otwartym. W zasadzie zmieniła się kolejność oprócz 1-go miejsca. Co innego gdyby osoba z dalszego miejsca zdobyła 1 miejsce…
Głosowanie wewnętrzne pierwsze 7 projektów:
1. OS;32
2. Hopfield Simulator;24
3. Andreader;22
4. Effective XNA Game;20
5. Space Destroyer;18
6. InvoiceInvoker;13
7. vebshop;11
Głosowanie otwarte pierwsze 7 projektów:
1. OS 99
2. vebshop 90
3. Space Destroyer 89
4. MTBrainStorm 80
5. Effective XNA Game 79
6. Hopfield Simulator 77
7. Mesh Diagram 3D 65
tak czy inaczej Wszystkim uczestnikom gratuluję :)
Gratulacje dla wszystkich uczestników! :)
Dziękuję za wszystkie głosy i miłe słowa, gratuluję też wszystkim uczestnikom – świetna robota! :)