fbpx
devstyle.pl - Blog dla każdego programisty
devstyle.pl - Blog dla każdego programisty
4 minut

Wyniki i podsumowanie konkursu Daj Się Poznać


01.12.2010

Krótkie podsumowanie

Nadejszła wiekopomna chwila.

Pierwsza edycja konkursu Daj Się Poznać dobiegła absolutnego, całkowitego i nieodwołalnego końca. Ponad 4 miesiące od ogłoszenia takiej koncepcji jesteśmy o 4 miesiące starsi (…), o sporo rzeczy mądrzejsi i o wiele bardziej doświadczeni. Zainteresowanie konkursem, jak już wielokrotnie pisałem, przekroczyło moje najśmielsze oczekiwania. Spodziewałem się, że trudno będzie uzbierać choćby 3 chętnych. A tutaj – aż 79 zgłoszeń! Z czego aż 22 osoby faktycznie dały radę sumiennie pracować nad projektem, publikując przynajmniej 20 wpisów dotyczących tworzonego systemu.

W tymże właśnie miejscu dziękuję wszystkim Uczestnikom za wzięcie udziału w konkursie. Dziękuję szczególnie tym, którzy dotarli do etapu głosowań (a wiem że nie było łatwo). Dziękuję również wszystkim obserwatorom komentującym poczynania tych śmiałków oraz oddającym głosy w ankiecie. Dzięki Wam wszystkim warto było poświęcić niemało w końcu czasu na organizację całej tej zabawy.

Dziękuję również wszystkim sponsorom za wspaniałe nagrody, bez których konkurs nie miałby raczej szansy się odbyć.

Jednocześnie podziękowania należą się także innym osobom. Szczególnie Gutkowi, który to (oprócz ofiarowania MSDNa na jedną z głównych nagród) stworzył i udostępnił bardzo wygodne narzędzie http://dotnetblogs.pl/dajsiepoznac.htm. Nie mniejszy thenks musi powędrować w stronę ziomali z devMedia – nie tylko bardzo aktywnie promowali ideę konkursu (na devBlogach oraz devPytaniach), ale także zaimplementowali silnik ankiety służącej do wyłonienia zwycięzców konkursu. Swój udział w organizacji konkursu miała też niemała grupa znajomych, z którymi dzieliłem się koncepcją, podsyłałem szkice regulaminu i prosiłem o rady/uwagi/korekty.

Niejednokrotnie w różnych mailach, m.in. od uczestników, przewijał się temat DSPv2 – czy ta inicjatywa nie umrze i będzie miała swoje kontynuacje? Ja osobiście mam kilka uwag krytycznych do samej organizacji konkursu i prowizorycznego/prymitywnego czasami podejścia do niektórych kwestii (wynikającego z tego że uczestników było 79, a nie 3:) ). Inne uwagi otrzymałem w mailach i komentarzach na blogu. Wszystkie znalazły swoje miejsce w pliku DajSiePoznac-v2.txt, powędrowały do repozytorium Git i zobaczymy co dalej z tym będzie. Na chwilę obecną raczej nie palę się do ponownego ruszania z podobnymi akcjami, ale kto wie co kiedyś strzeli do głowy:).

Wyniki

Dość sweetów, smutów i farmazonów, czas na konkrety. Poniżej lista projektów wraz z liczbą punktów uzyskanych w obu etapach głosowania:

Miejsce Uczestnik Projekt Punkty Blog Źródła
1. Łukasz Sowa OS 99 http://lukaszsowa.pl http://github.com/luksow/OS
2. Grzegorz Wodniczak vebshop 90 http://vebaspect.wordpress.com http://vebshop.codeplex.com
3. Sebastian Skibiński Space Destroyer 89 http://stecboss.blogspot.com http://code.google.com/p/spacedestroyer
4. Bartosz Zawiślak MTBrainStorm 80 http://zawislak.098.pl/devblog http://mtbrainstorm.codeplex.com
5. Kamil Hawdziejuk Effective XNA Game 79 http://www.KamilHawdziejuk.pl http://code.google.com/p/effectivexnagame
6. Piotr Sowa Hopfield Simulator 77 http://piotrsowa.wordpress.com http://hopfieldsimulator.codeplex.com
7. Maciej Zbrzezny Mesh Diagram 3D 65 http://maciej-progtech.blogspot.com http://meshdiagram3d.codeplex.com
8. Mirosław Stanek Andreader 62 http://frogermcs.blogspot.com http://code.google.com/p/andreader
9. Arkadiusz Benedykt Desktop Info 61 http://www.benedykt.net http://desktopinfo.codeplex.com
9. Tomasz Reformat GPS Biker 61 http://poznaj-tomkos.blogspot.com http://code.google.com/p/gpsbiker
11. Jarosław Dubrownik Ranking sejmowy 57 http://dubrownik.posterous.com/tag/rankingsejmowy http://code.google.com/p/rankingsejmowy
12. Damian Antonowicz DotBeer 42 http://blog.damianantonowicz.pl http://dotbeer.codeplex.com
13. Mariusz Różycki logtree 28 http://logtree.blogspot.com http://code.google.com/p/logtree
14. Łukasz Szumyło Diary of Healthy Diet – Dziennik Zdrowej Diety 27 http://www.devspark.blogspot.com http://dhd.codeplex.com
15. Michał Aniserowicz InvoiceInvoker 24 http://michalaniserowicz.wordpress.com http://invoiceinvoker.codeplex.com
16. Andrzej Wasiak DarkStrom2D 17 http://darkprogram.blogspot.com http://code.google.com/p/darkstorm2d
17. Jakub Fijałkowski Kingdoms Clash.NET 16 http://blog.fiolek.org http://github.com/Fiolek-/Kingdoms-Clash.NET

Gratuluję! Będę kontaktował się mailowo ze wszystkimi finalistami w celu rozdysponowania nagród.

Dla przypomnienia: każdy może sobie wybrać jedną nagrodę z listy, wyjąwszy "upominki od CodeGuru" – te powędrowały do pozostałych uczestników zakwalifikowanych do etapu głosowań, którzy jednak nie dostali się do ścisłego finału. W tym momencie znika ona z puli, i autorzy projektów zajmujących niższe miejsca muszą wybrać coś innego.

0 0 votes
Article Rating
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ciekawski
ciekawski
13 years ago

czesc,
A możesz zdradzić jaka była kolejność po pierwszym etapie? Fajnie byłoby wiedzieć na ile publika miała odmienne zdanie od samych uczestników?
pzdr!

procent
13 years ago

@ciekawski:
Proszę bardzo:

OS;32
Hopfield Simulator;24
Andreader;22
Effective XNA Game;20
Space Destroyer;18
InvoiceInvoker;13
vebshop;11
DotBeer;11
Ranking sejmowy;10
Mesh Diagram 3D;10
DarkStrom2D;10
logtree;8
Desktop Info;7
GPS Biker;7
MTBrainStrom;7
Kingdoms Clash.NET;6
Diary of Healthy Diet – Dziennik Zdrowej Diety;4

neino
13 years ago

Gratuluję wszystkim finalistom!
Zapraszam przy okazji do zgłoszenia się do kontynuacji rozpoczętej przeze mnie gry "Effective XNA Game" (Oto do czego doprowadził konkurs;))
Wymagana liczba osób już jest, ale miejsca ciągle jeszcze są. Ruszamy najpóźniej 15 grudnia:) Szczegóły na:
http://www.kamilhawdziejuk.pl/2010/11/16/dalszy-rozwoj-gry-wszyscy-mile-widziani-rekrutacja/

pawlos
13 years ago

Gratulacje dla wygranych i dla organizatora za konkurs.

Ciekawe, że projekt niskopoziomowy zwycięzył. Wydawałoby się, że taki temat nie będzie miał aż tyle zwolenników. Mam nadzieję, że to jeszcze bardziej zmotywuje autora do pisania. Ja czekam na kolejne wpisy.

Pozdrawiam,
Paweł

procent
13 years ago

@pawlos:
Dzięki.
Też się zdziwiłem, że w ogóle projekty nie-.netowe miały taką popularność. Jednym z pomysłów na v2 było ograniczenie technologii do .NET, ale jak widać jest raczej kiepski:)

gt
gt
13 years ago

Gratulacje!
Bardzo mnie cieszy, że właśnie ten projekt wygrał – był moim faworytem, może dlatego, że tylko ten projekt byłem w stanie zrozumieć ;)

Krzysiek
Krzysiek
13 years ago

A możesz powiedzieć coś więcej na temat nieuczciwości w II etapie? Wspominałeś o czymś takim w jednym z tweetów. Myślisz, że dzięki ‘uczciwości’ co niektórych lista zwycięzców wygląda jak wygląda? I czy nie lepiej było zabezpieczyć się przed czymś takim, aby po prostu było sprawiedliwie?
Wiem, że część osób (szczególnie top10) nie będzie zadowolona z tego co piszę, ale bądźmy szczerzy – chcieć to móc, więc nawet słaby projekt + trochę znajomych, albo własny spryt i wszystko jest możliwe…

Polska to Polska… wszyscy kombinują. Niestety, jest to smutne, ale prawdziwe…

procent
13 years ago

@Krzysiek:
Niewiele jest tu do pisania: po prostu okazało się, że punkt "każdemu przysługuje jeden głos" jest zbyt skomplikowany dla kilku osób. Takie duplikaty zostały zidentyfikowane i usunięte z wyników. Jestem pewny że końcowa lista, którą opublikowałem, nie jest zniekształcona takimi wybrykami (nie było ich znowu tak strasznie wiele).
Co do pytania "czy nie lepiej było zabezpieczyć się przed czymś takim?" odpowiedź jest prosta: tak, było lepiej. Wielokrotnie pisałem o tym że "ufam" w dobre intencje wszystkich związanych z konkursem i nie zamierzam tego w żaden sposób kontrolować. Okazało się, że takie zaufanie nie jest wiele warte. Na szczęście w silniku ankiety zostały zaimplementowane mechanizmy pozwalające na ręczne wyłapanie nieuczciwych głosów, ale m.in. z tego powodu nawet nie myślę na razie o ewentualnych kolejnych edycjach.

I żeby nie było niejasności – nie piszę o samych uczestnikach. Co do fair play z ich strony jestem w 100% przekonany.

A o wspomnianej przez Ciebie "słabości" projektów nie mogę się wypowiedzieć, bo wg mnie słabych tutaj nie było. Każdy kosztował masę czasu, pracy i wysiłku i każdy zasługuje na nagrodę.

klm_
klm_
13 years ago

@Krzysiek Przestan gadac teksty typu:"Polska to Polska… wszyscy kombinują", gdzie indziej tez kombinuja i to jeszcze bardziej. Otworz oczy.

w nastepnym konkursie proponuje spradzic ile znajomych maja startujacy w konkursie na NK :D

Teraz bylo mozliwe dosyc prostu bota zrobic.

pozdrawiam konkursowiczow i gratuluje wygranych ;)

st
st
13 years ago

Oczywiście można było kombinować ale po co? Wysyłać znajomym linki aby na mnie zagłosowali i widzieć siebie na wysokim miejscu? Dla mnie to bez sensu.
Można porównać projekty po etapie wewnętrznym i otwartym. W zasadzie zmieniła się kolejność oprócz 1-go miejsca. Co innego gdyby osoba z dalszego miejsca zdobyła 1 miejsce…

Głosowanie wewnętrzne pierwsze 7 projektów:
1. OS;32
2. Hopfield Simulator;24
3. Andreader;22
4. Effective XNA Game;20
5. Space Destroyer;18
6. InvoiceInvoker;13
7. vebshop;11

Głosowanie otwarte pierwsze 7 projektów:
1. OS 99
2. vebshop 90
3. Space Destroyer 89
4. MTBrainStorm 80
5. Effective XNA Game 79
6. Hopfield Simulator 77
7. Mesh Diagram 3D 65

tak czy inaczej Wszystkim uczestnikom gratuluję :)

Grzegorz Wodniczak
13 years ago

Gratulacje dla wszystkich uczestników! :)

Łukasz
13 years ago

Dziękuję za wszystkie głosy i miłe słowa, gratuluję też wszystkim uczestnikom – świetna robota! :)

Kurs Gita

Zaawansowany frontend

Szkolenie z Testów

Szkolenie z baz danych

Książka

Zobacz również