Odcinek 77. to spojrzenie w kierunku zawsze przyspieszającym bicie programistycznych serc.
Moim i Waszym Gościem jest Jacek Wesołowski. Jacek od dawna pracuje w branży, przez którą wielu programistów zostało programistami. Czyli? Klepie CRMy!!! <crickets> Nie no… Jacek robi w gamedev oczywiście! Jednak nie zajmuje się kodowaniem gier. Jego zadaniem jest sprawienie, żeby gra była… grywalna. A na Twitterze jako @jzillw.
Tematem rozmowy jest to, czym Jacek zajmuje się na co dzień: projektowanie gier. I to gier, które większość z Was na pewno zna! Dowiecie się jak to się dzieje, że jedna gra wciąga na całe tygodnie, podczas gdy inne to tylko “MEH”? Jak wygląda współpraca projektanta z programistami? Kto co robi i “kogo ile” potrzeba w zespole? Dlaczego praca nad grami wygląda inaczej niż nad aplikacjami biznesowymi i co jest największą bolączką teamów tworzących hity? I… wiele więcej! Cud-miód.
Z niniejszym odcinkiem powiązany jest bardzo interesujący projekt. Jacek pisze książkę “Projektowanie Przeżyć“, w której to w szczegółach wprowadzi nas w ten magiczny świat.
Inicjatywę można wesprzeć w akcji crowd-fundingowej na portalu PolakPotrafi. Zachęcam do zapoznania się i dorzucenia swojej cegiełki! Ja już pierwszego dnia wybrałem paczuszkę dla siebie:
PLAY!
Montaż odcinka: Krzysztof Śmigiel.
Ważne adresy:
- zapisz się na newsletter
- zasubskrybuj w iTunes, Spotify lub przez RSS
- ściągnij odcinek w mp3
Linki:
- Kampania crowdfundingowa książki “Projektowanie przeżyć”: https://polakpotrafi.pl/projekt/projektowanie-przezyc
- DevTalk#17 – O gamedev z Przemysławem Czatrowskim: https://devstyle.pl/2015/06/01/devtalk17-o-gamedev-z-przemyslawem-czatrowskim/
- Unity Engine: https://unity3d.com
Muzyka wykorzystana w intro:
“Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
W nagraniu słyszałem miauczenie kota! :D
Cześć Jacek, czy mój plan jest dobry i może się udać? A mianowicie rok temu pisałem mature z kilku przedmiotów rozszerzonych (matematyka, fizyka, informatyka i angielski) i mimo, że wcześniej bardzo dobrze się uczyłem nie poszło mi zbyt dobrze. Postanowiłem zostać rok, pracować i przygotować się kolejny raz do egzaminu maturalnego z matematyki rozszerzonej i fizyki. Już teraz mogę powiedzieć, że matematyka poszła mi dużo lepiej, chciałbym iść na Studia Informatyczne(Politechnika) do Gdańska, plan B to praca i nauka zaocznie w Białymstoku. Chciałbym skończyć Studia w międzyczasie już zacząć pracować jako Informatyk i ciągle się rozwijać, a na boku sobie właśnie kombinować z tymi grami komputerowymi. Gdy byłem młodszy zamiast grać w gry głównie działałem w edytorach map itp. marzyłem aby tworzyć gry komputerowe, potem te marzenie rzuciłem na rzecz “zostania piłkarzem”, a teraz jakoś mi tak znowu to wraca, umiem tworzyć też proste tekstury, według mnie gdybym przy tym posiedział mógłbym nawet być dobrym grafikiem. Na wszystko tylko potrzeba mi czasu. Co musi potrafić osoba(programista), która chciałaby się zatrudnić w takim miejscu(branża gier komputerowych)? Przepraszam, że tak byle jak napisałem, ale po 8h pracy na produkcji jako operator maszyny, nauki do egzaminu z fizyki i treningu jestem jak zombie :P
ps. pytanie do Maćka, czy warto robić kurs CCNA? Czy Studia zaoczne na Informatyce w Białymstoku byłyby ok(wiem, że muszę sam dawać coś od siebie, ale jednak jak coś mi Studia pomogą też będzie dobrze)?
Pozdrawiam serdecznie, ta rozmowa podobała mi się chyba najbardziej jak do tej pory ;) Rób to dalej, bo jest świetnie ;)