fbpx
devstyle.pl - Blog dla każdego programisty
devstyle.pl - Blog dla każdego programisty
2 minut

BenefitClub – łączy stałych klientów i dobre firmy


13.06.2011

Aż dziw bierze, że od ponad dwóch latam param się freelancingiem, a jak ktoś pyta "gdzie mogę zobaczyć efekt twojej pracy?" – jestem zmuszony odpowiedzieć "nigdzie, zią". Tak to jednak bywa, gdy pracuje się głównie nad jednym projektem (ciągle w fazie rozwoju) albo przy zleceniach na systemy "wewnętrzne". Na szczęście niedawno uległo to zmianie i kilka tygodni temu zakończyłem pracę nad pierwszym publicznie dostępnym portalem mojego wykonania (moim zadaniem była implementacja wszystkiego oprócz grafiki i CSS).

Mowa o BenefitClub – systemie pozwalającym na skonfigurowanie i prowadzenie programu lojalnościowego dla dowolnej (raczej małej lub średniej niż wielkiej) firmy. Rejestrujesz się, zamawiasz plastikowe karty stałego klienta, definiujesz zasady swojego programu i… hulaj dusza! Rejestruj klientów, wydawaj im punkty, nagradzaj ich upominkami, prowadź ich ewidencję, a nawet informuj ich o nowościach w swojej firmie za pomocą mailingu e-mail i SMS. Tym, co odróżnia BenefitClub od innych, "wielkich" systemów tego typu (jak payback), jest podstawowe założenie, że pomimo posiadania JEDNEJ karty, klient nie może wymienić punktów zdobytych w firmie A na nagrodę w firmie B. Pełna rozłączność. Więcej można jednak poczytać na blogu BenefitClub oraz w sekcjach pomocy ("Czym jest BenefitClub?", "Strefa Klienta", "Pomoc dla Firm", "Pomoc dla Klienta").

Póki co projekt jest w fazie "rozruchu", bo publicznie wystartował dopiero kilka dni temu… ale i tak satysfakcję z efektów kilku miesięcy porządnej pracy odczuwam już teraz. Zapraszam do obejrzenia, może ktoś ma firmę i się skusi?:)

Nie przegap kolejnych postów!

Dołącz do ponad 9000 programistów w devstyle newsletter!

Tym samym wyrażasz zgodę na otrzymanie informacji marketingowych z devstyle.pl (doh...). Powered by ConvertKit
Notify of
Marcin

A czy jest jakieś API za pomocą którego mógłbym naliczać punkty za sprzedaż w innym systemie?
A z drugiej strony, abym mógł poprzez API pobrać stan punktów dla klienta.

procent

Marcin,
Na razie istnieje bardzo szczątkowe API do pobierania danych klienta oraz stanu jego punktów, jednak póki co jest ono dość ograniczone. Jego celem jest wyświetlenie na stronie firmy widgeta BenefitClub (gotowego we Flash bądź własnego na podstawie danych json) ze stanem punktów klienta oraz nagrodami, jakie może odebrać w siedzibie firmy. Czyli klient musi być zalogowany w BC, aby zobaczyć te dane na stronie firmy. Dla samej firmy nie ma jeszcze takich funkcjonalności. Ale zobaczymy jak to się rozwinie:).

Mariusz

Także nie ma innych alternatyw poza tym "szczątkowym" ?

procent

Mariusz, Co przez to rozumiesz? Alternatywą jest używanie portalu przez zwykłą przeglądarkę:). Póki co portal startuje i jest ukierunkowany na zdobycie jak największej liczby firm zainteresowanych "normalnym" korzystaniem z niego, czyli poprzez interfejs www. W przypadku powodzenia prawdopodobnie powstanie bardziej rozbudowane API dla firm, jednak kiedy i w jakim zakresie – tego nie wiem. Ja jestem tylko wykonawcą, a nie założycielem czy udziałowcem, nie podejmuję żadnych decyzji biznesowych. Stworzenie w pełni funkcjonalnego API dla firm/3rd parties to niemała inwestycja. Zawsze można skontaktować się z odpowiednimi osobami poprzez bloga BC lub formularz kontaktowy, pewnie duże zainteresowanie takim API mogłoby pomóc ustalić… Read more »

dooh
dooh

wygląda na good job chociaż jako-niefirma nie za wiele chyba można sprawdzić ;) ale tak patrze nie przydałaby się captcha po kilku nieudanych próbach logowania? :]

dooh
dooh

No i tak uwaga, co prawda mająca niewiele wspólnego z samą wykonaną pracą programistyczną, ale.. Na stronie jest dumny napis o tym że firma przetwarza dane osobowe zgodnie z ustawą, ale z doświadczenia kontroli giodo wiem że czepiają się formularzy bez httpsa poprzez które można się logować/wprowadzać dane/zapisywać na jakieś subskrypcję etc.

procent

dooh,
To fakt, jako firma ma się dostęp do dużo fajniejszej funkcjonalności której implementacja dawała najwięcej satysfakcji:).
A co do GIODO… kwestia SSL nie należy do mnie, przedstawiłem taką opcję podczas wykonywania zlecenia, tłumacząc z czym to się wiąże i "po co to", i na razie jest jak jest.

dooh
dooh

właśnie nie kumam takiego podejścia ze strony klientów, z pewnością certyfikat to ułamek kosztów całego zamieszania.. a nabyty w ten sposób (względny) spokój wydaję się być dość cenny

procent

dooh,
Akurat nie chodzi o koszt certyfikatu – to chyba w końcu 100zł czy ileś-tam, w każdym razie grosze przy koszcie całego projektu.

Szkolenie z testów

Facebook

Książka

Zobacz również